Avrupa’ya Seyahat – 2022

Bu kez bir kış yolculuğuna denk geldi, Avrupa’ya Seyahat yolculuğu. Bir camper ile İstanbul – Paris – İstanbul yolculuğu yaptık.

1. 18 Şubat 2022 – Temmuz’u okuldan alıp Edirne’ye kadar geldik ve nehir kenarında konakladık. Belediye çok güzel piknik cepleri yapmış.
  2. 19 Şubat 2022 – Sabah 8 gibi sınırı geçip Bulgaristan’ı boydan boya geçtik. Bu esnada Bulgaristan sınır polisi en ufak bahaneden işimizi aksatmaya çalıştı. 50 Euro karşılığında bizi geçirebileceğini söyledi. Ruhsat arasında gönülsüzce 50 Euro muzu bıraktık. Bulgaristan’ın büyük kısmını Nergis kullandı. Benim ehliyetim yanımda olmadığı için sınır kapılarından ben geçirmiyorum.
  3. 15.30 gibi Sırbistan sınırına geldik ve sigortamızın Sırbistan’da geçmediğini öğrendik. Neyseki 20 Euro’ya herşeyi hallettik. Yolumuza devam ettik. Hava günlük güneşlik, tşört ile gezilecek kıvamda. Saat 20.00 civarlarında Belgrad içerisinde karavanımızla bir şehir turu yaptık. PEk birşey anlamadık, yola devam ettik. Hırvatistan’a geçiş yaptık ve Zagreb yakınlarında bir benzincide konakladık (23.00).
  4. 20 Şubat 2022 – Sabah kahvaltımızı yapıp Zagreb içinde hızlı bir tur yaptık. Bit pazarı gezdik, sularımızı pazar çeşmesinden doldurduk. Şehri gezerken sebze pazarının sonuna denk geldik. Satılmamış ve kenara atılmış çok iyi durumdaki ayvalardan aldık.
  5. Saat 14.00 gibi yolculuğumuza devam edip Slovenya’ya ulaştık. Tam güneş batarken (17.00) Bled gölüne ulaştık. Bir başka enfes manzara ile gözlerimizi doyurduk. Bled gölü adası ve kalesi görülmeye değer. Bled gölü etrafındaki tek kamp yeri kapalı olduğu ve duracak en ufak bir cep dahi olmadığı için yolculuğumuza karanlıkta devam ederek uzun tüneller sonunda Avusturya sınırını geçtik.
  6. Avusturya’ya girer girmez bir başka benzincide konakladık. Slovenya’dan yakıt almadığımız için çok pişman olduk, zira Slovenya ile Avusturya arasında çok fiyat farkı var idi (1.99 Euro).
  7. 21 Şubat 2022 – Sabah Almanya’ya geçiş yaptık. Sınır kapısında Alman polisi bizi durdurdu. (TR plakanın sıkıntılarını hep yaşadık). Bir saate yakın ehliyet sordusu için bekledik. Sonra Palling’e ilerledik. Bir akrabamızı ziyaret ettik. Yoğun bir kar yağışı ile ilerlemek keyifliydi.
  8. Kahvaltı ve duş (çok iyi geldi) sonrası Pallingten 1.76 ya yakıt alarak yolumuza devam ettik. Stuttgart içinde Lidl otoparkında park ettik. Akşam yemeğimizi yedik, alışveriş yaptık. Sonra şehir içinde bir yere park edip bir birahanede birşeyler içtik. Şehir akşam karanlığında pek soğuk idi. Akşam saatleri ilerlerken yolumuza devam ettik. Fransa sınırına yakın bir benzincide konakladık.
  9. 22 Şubat 2022 – Sabah 08:30 gibi Fransa sınırından giriş yaptıktan sonra (belki de kontrol olmayan tek sınır geçişiydi), yolumuz üzerinde bir yerleşim yerinde yemek yedik. Yediğimiz ilk restoran yemeğiydi belkide. Köy yollarından ilerledik. Otobana pek girmek istemesek te vakit yüzünden otobana daldık. Akşam üstü Paris’e giriş yaptık.
  10. 23 Şubat 2022 – Sabah Temmuz’un aşısını yaptırdık, işlerimizi hızla bitirdikten sonra Çin mahallesine gittik. Yemeğimizi ve alışveriş işlerini hallettikten sonra tekrar yola çıktık. Dönüş yolculuğu başlamıştı bile. Buffon’a akşam saatlerinde ulaştık. Gece karanlığından nereye geldiğimizi pek anlamadık. Üzerimizde bir yorgunluk var idi. Zeynep’ler ile buluştuk. Güzel bir köy evi idi burası. Akşam yemeğnde Raklet yaptık.
  11. 24 Şubat 2022 – Sabah olunca mekanın güzelliğinden ve yol yorgunluğundan ötürü bir gece daha kalmayı uygun gördük. Akşam yemeğinde döner, pilav ve salata yedik.
  12. 25 Şubat 2022 – Öğlene doğru tekrar yola çıktık. İstikamet İsviçre. Akşam saatlerinde ulaştığımız göl çevresinde sıradan bir restoranda 3 kişi yemek yedik. Yaklaşık 100 Euro ödeme yaptık, fiyat inanılmaz idi. Daha sonra tekrar yola koyulduk, gece karanlığında Neuchatel çevresinde, karavanlar için ayrılmış bir park alanı bulduk. Kış sezonu olduğu için hizmetleri kapalı olsa da, ücretsiz konaklama için harika bir imkan.
  13. 26 Şubat 2022 – Otoban parası vermek istemediğimizden dağ yollarından Thun’a doğru ilerlemeye başladık. Öğlene doğru Interlaken’e gelince kahvaltımızı ettik. Temmuz’un kakası geldiği için 250 metre ilerideki tuvaletlere ilerledik. Farkettik ki bir teleferik alanına yakın yerdeymişiz. Niederhorn olarak bilinen bu tepeye teleferikle tırmandık (100 Euro). 1950 metre yüksekten göle ve dağlara bakmak heyecan verici idi. Kesinlikle sabah erkenden gelmek lazım buraya. Kızak kiralayıp o uzun rotayı ta aşağıya kadar inemedik, içimde kaldı. Yanımızda termosta sıcak su almak şart. Sıcak şarap ve yemelik çikolata aldık. Temmuz bizimle sıcak şarap tadtı.
  14. Akşam üstü – en büyük isteklerimden birisi olan – tekne turu için IseltWalt’a gittik. Fakat kış sezonu olduğu için tekne turu yokmuş. Pek üzüldüm. Baharda gelmek lazım. Bir benzincide bulunan yapı marketine girdik. Fiyatlar çok ekonomikti – şaşırdık. Akşam göl kenarında enfes bir camping alanında kaldık – Manor Farm 1. Yolculuk boyunca kalacağımız ilk kamp alanı idi.
  15. 27 Şubat 2022 – Sabah tekrar yola çıktık, uzun tünellerden sonra Italya’ya giriş yaptık. Como gölü kenarından ilerledik. Lokal bir pizzacıda (Vulcano Milano) akşam yemeği yedik. Otoban üzerinde bir benzincide konakladık.
  16. 28 Şubat 2022 – Sabah tekrar yolumuza devam ettik. Bu otobanın bu kadar yoğun bir trafik altında olması beni şaşırttı. Trafik hiç bitmedi. Venedik kavşaklarını geçip Trieste tabelasını takip ederken Duino kasabasında kahvaltı için mola verdik. Merhaba Akdeniz dedik. Küçücük, sessiz ve sakin bir kasaba burası. Deniz enfes, yazın ne kadar kalabalık olur tahmin edemiyorum. Temmuz orada yaşayan bir çocukla (Adı Malik) balık tutma macerası yaşadı. Tekrar yola koyulduk, bir kamp alanı önünden geçtik, aklımızda olsun. Derken kamyonette çiçek satan bir İtalyan’dan sarı mimoza fidanı aldık.
  17. Slovenya’ya giriş yaptık ve Lubijana (Başkent)te küçük bir gezi yaptık. Çanlarla yerel halk dansları yapıyorlardı. Onları izledik, CACAO aldı bir mekanda sıcak çikolata ve dondurma yedik. Hayatımda bu kadar yoğun bir sıcak çikolata içmedim. Tekrar yola koyulduk ve Sırbistan sınırına ilerledik. Sigorta durumumuz problem olur sebebiyle bir korku yaşadık, fakat problemsizce geçiş yaptık. Otoban üzerindeki ilk benzincide (Shell) konaklamak üzere durduk.
  18. 1 Mart 2022 – Sabah olunca aracın su deposu kapağında sorun olduğunu farkettim. Belgrad’a kadar 85 km ilerledim. Zar zor kapağı buldum. Fakat sorun kapakta değil, motorda idi. Motor pistonlara su veriyordu. Nicola isimli IVECO parçacısı bana çok yardımcı oldu. Motoru hiç kapatmadan, sürekli su ekleyerek İstanbul’a kadar sürmek zorunda kaldım. Edirne’ye gelene dek büyük stress yaşadım.
  19. 2 Mart 2022 – 00.00 da Edirne’de sabah 04.30 da İstanbul’da idik.